Asimilarea calciului

Mănânci multă carne?

Rişti să ai oase fragile!
CalciuMănânci multă carne şi nu obişnuieşti să stai cel puţin 15 minute pe zi în aer liber?Aceste obiceiuri afectează nivelul calciului din sânge, iar tu ai un risc crescut de osteoporoză, o boală care afectează densitatea oaselor.

 

Calcemia mică afectează oasele

Calciul este un mineral esenţial pentru sănătatea oaselor. Ştiai ca 99% din calciul din organism este “depozitat” în dinţi şi în oase? Doar 1% se afla în sânge! Organismul îşi ia calciul necesar pe doua căi: prin alimentaţie şi printr-o metoda mai putin ortodoxă, aceea de extragere a acestui mineral din propriile oase. Acest lucru se întâmplă atunci când facem o pauză mult prea mare între mese, iar nivelul calciului din sânge scade. De regulă, dacă mâncăm, calciul este “repus” pe oase. Condiţia: masa să fie bogată
în acest mineral! Dacă nivelul calciului din sânge este frecvent scăzut, rişti ca oasele să ţi se fragilizeze în timp.

Vitamina D din rinichi minimalizează pierderea calciului

Asimilarea calciului în organism este influenţată şi de prezenţa vitaminei D. Atunci când calciul din sânge începe să scadă, corpul nostru transformă vitamina D în forma sa activă, care “călătoreşte” spre intestine (ca să ajute calciul să fie absorbit în sânge) şi spre rinichi, unde minimalizează pierderea calciului prin urină.

Nu mai mult de 95 de grame de proteine zilnic!

Oasele pot avea de suferit şi dacă obişnuieşti să mănânci des cantităţi mari de proteine. Într-adevăr, organismul nostru are nevoie de proteine pentru menţinerea unui sistem osos sănătos. Dar ce este prea mult strica! Ca să metabolizeze proteinele, corpul eliberează acizi în vasele de sânge, pe care le neutralizează cu ajutorul calciului extras din oase. Într-un studiu realizat la Harvard pe asistente medicale, femeile care mănâncă mai mult de 95 de grame de proteine (adica peste 400 de grame de carne de vită slabă, de exemplu) au un risc de 20 de ori mai mare de a avea o fractură la închietură în următorii 12 ani faţă de cele care mănâncă o cantitate mai mica de 68 de grame de proteine pe zi.